Recent comments

ANEH TAPI NYATA!!! KISAH BAYI LAHIR BERUBAH MENJADI BUAYA, ITU TERJADI DI MALAYSIA YANG BIKIN HEBOH LAGI ADALAH SELALU..........


Kisah-kisah seperti lagenda yang membabitkan tentang jelmaan haiwan ada yang menganggap ia sekadar satu narasi dongeng. Kini ada satu berita yang begitu aneh serta pelik tersebar di mana dikatakan satu narasi yang di percayai benar jika seorang bayi yang sudah bertukar jadi seekor buaya. Disebutkan buaya ini memiliki karakter seperti seseorang manusia. Jom kita saksikan kebenarannya...

Kejadian aneh ini tak di kenali apabila serta di mana ia berlaku kerana tidak ada sebarang maklumat yang di terima cuma narasi serta gambar-gambar di tontonkan pada orang ramai. Terpulang juga pada kita sama ada mahu meyakini atau demikian sebaliknya.

Bayi sebagai buaya ini disebutkan berbentuk pelik sepertimana karakter seseorang manusia, di mana ia mahu mandi, melihat televisyen dsb. Difahamkan, dia tak sukai muka atau kepalanya dipegang. Terkecuali, pakar keluarganya sahaja.


Narasi ini menceritakan mengenai pengorbanan seseorang ibu. Cerita ini benar, namun terserah samada nak tempatkan keyakinan atau tak. Di mana cerita ini di ambil dari pada seseorang pemakai di Twitter. Begini kisahnya.

Ada seseorang ni ada kembarnya serta kembarnya lelaki, pada saat dia ini seseorang perempuan. Kembar sepasang sangkanya saat dalam kandungan ibunya, serta jika tiba hari nak melahirkan, biasalah dulu-dulukan lahirkan bayi dirumah saja. Namun bayinya tidak ada serta lalu nampaknya bidan itu seperti dimasuki suatu hal. Dia seakan olah di rasuk lantas berkata ‘dia akan tiba sebagai anakmu dalam saat 3 hari lagi’. Lalu kondisi bidan itu tak di ketahui, mungkin saja pengsan selepas itu. Kondisi ibunya juga? Wallahu’alam.


Si kembar ajukan pertanyaan dimana kembarnya seseorang lagi? Kebanyakan orang ingat gugur sebab darah keluar banyak begitu saat itu. Tiga hari lalu, wanita itu selamat melahirkan seseorang lagi bayi lelaki yang didugakan gugur itu, tertapi nyatanya tak. Alhamdulillah, bayi lelaki itu dilahirkan prima sifatnya seperti manusia umum. Memanglah manusia juga.

Seperti yang di janji kan oleh “sesuatu” (yang masuk badan bidan) itu. Hari ke-3, si ibu terperanjat lihat seekor anak buaya bersebelahan bayi lelakinya. (Nama kembar dia tidak bertanya la pulak) Lalu buaya ini dinamakan Nur Hasanah. Binti? (Tidak bertanya bapa dia..) Anak buaya itu dijaga rapi, ditatang seperti minyak yang penuh. Bagaimana dia melindungi si bayi lelaki, seperti itu jugalah service yang di beri pada si anak gadisnya (buaya) itu.

Hinggalah saat ini, dia berumur 21 th.. Namun saat ini, dah lain. Dia cuma makan satu minggu 2 x, serta makanannya yaitu seeokor ayam yang ditahlil. Ya, ditahlil. Yakinkan ayam itu harus ditahlilkan terlebih dulu baru dia bakal makan. Bila tak, dia takkan makan serta bakal mengamuk. Dia buang air besar/kecil satu tahun sekali. Wahh suka nak jagalah lah ya! Untunglah.

Bila dia menginginkan katakan suatu hal, umpamanya, tukarkan cadar, nak makan, nak lihat televisyen atau apa sajakah, dia bakal goyangkan tubuhnya apabila tidak ada yang tahu keinginannya, dia bakal masuk ke pada tubuh, setelah keinginannya tertunai, kembalilah dia kedalam jasad buaya awal mulanya. Hairan bukan? Dia masihlah memiliki perasaan manusia. Ganti cadar? Yaa, dia tidur atas katil. Lihat televisyen? Yaa, dia suka melihat kata ibunya. Kembarnya? Lakoni kehidupan seperti umum.

Si ibu membenarkan bantalnya. Dia menggoyangkan badannya,
mengisyaratkan dia tak terlihat televisyen.


Saat ini, dia (buaya) itu jadikan pameran kerana keanehannya serta difahamkan keluarganya memiliki keturunan Pahlawan Buaya. Lalu, dia adalah generasi paling akhir. Terserah mahu yakin atau tak. Allah itu Maha semuanya. Terlihat tidak, meskipun ibunya mungkin saja terima serpihan mulut jahat, namun si ibu masihlah setia menjaganya. Tersebut ibu!

Apakah narasi ini benar? ini yaitu cerita yang begitu misteri tidak sering kali kita dengar serta kita saksikan. Tetapi demikian dari pada cerita ini kita bisa saksikan bagaimana pengorbanan seseorang ibu melindungi anaknya walau telah beralih jadi seekor buaya. Wallahuallam, mungkin saja Allah sahaja yang tahu kebenaran serta misteri disebalik peristiwa ini Wa Allahu'alam.. [fantasianetwork.blogspot.co.id]
ANEH TAPI NYATA!!! KISAH BAYI LAHIR BERUBAH MENJADI BUAYA, ITU TERJADI DI MALAYSIA YANG BIKIN HEBOH LAGI ADALAH SELALU.......... ANEH TAPI NYATA!!! KISAH BAYI LAHIR BERUBAH MENJADI BUAYA, ITU TERJADI DI MALAYSIA YANG BIKIN HEBOH LAGI ADALAH SELALU.......... Reviewed by CERITA UPDATE on 22.11 Rating: 5

Recent Posts